mandag 19. oktober 2009

Redningen: PROBIOZYM


Fra nettsiden til norske Neurozym:
Probiozym er et probiotikum som kan hjelpe ved løs mage, magesmerter og luftplager, plager som kan skyldes matintoleranse og forstyrret tarmflora. Probiozym inneholder bakterier som har stor evne til å feste seg til tarmceller. Dette gjør dem effetive til å fortrenge ugunstige bakterie- og sopparter i tarmen. Bakteriene i Probiozym inneholder effektive enzymer som bryter ned skadelige matpeptider, noe som kan forklare den gode virkningen de har ved matintoleranse.
Probiozym ble egentlig utviklet for personer med autisme, ADHD og andre tilstander som involverer proteinintoleranse. Tilbakemeldinger fra brukerne tyder på at andre grupper kan ha enda større nytte av produktet. Det ser ut til at det er spesielt nyttig ved irritabel tarm, Crohns sykdom, oppblåst mage og ved mageproblemer etter antibiotikakurer. En del pasienter med kronisk utmattelsessyndrom (ME) har også nytte av Probiozym.

Kapslene kan fåes kjøpt på Neurozyms nettside og koster kr. 349 + porto. Prisen er noe stiv, men det er så verdt det. Det er også en rekke utsalgssteder rundt om i landet. Se de her

1 kommentar:

  1. For en fin blogg! Jeg fikk påvist cøliaki for ett år siden nå og sliter fortsatt med det på tross av at jeg spiser glutenfritt. Jeg ble anbefalt å prøve probiozym av ei venninne og tenkte jeg skulle sjekke det ut på nettet først. Jeg ser at man kan forvente en reaksjon de første dagene, merket du noe til det? Jeg sliter veldig med den slags symptomer daglig så en forverring før forbedring kan jeg vel true meg gjennom…

    SvarSlett